Primul tunel forat pentru o autostradă din România. Progres important pe secţiunea 4 Sibiu-Pitești (VIDEO)

Data:

Share post:

Este gata prima galerie forată pentru o autostradă din România va fi gata. Străpungerea primei galerii a tunelului Momâia marchează un progres semnificativ în construcția autostrăzii Sibiu-Pitești.

„Etapă foarte importantă pentru construcția autostrăzii Sibiu-Pitești! S-a realizat străpungerea primei galerii a tunelului Momâia (1,35 km). Pe cei 9,86 km ai șantierului secțiunii 4 (Tigveni – Curtea de Argeș), stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la aproape 64%”, a declarat Cristian Pistol, directorul CNAIR.

El  a făcut o trecere în revistă a evoluției lucrărilor pe cele 4 secțiuni ale autostrăzii Sibiu – Pitești.

Citeşte şi: Licitația pentru reparațiile la Podul Olt de la Slatina, anulată din lipsă de ofertanți

„Pe secțiunea 4 (Tigveni – Curtea de Argeș) s-a realizat astăzi  străpungerea primei galerii (sensul de mers Pitești – Sibiu) a primului tunel forat de autostradă din România (1,35 km).

Termenul estimat pentru străpungerea celei de a doua galerii a tunelului care subtraversează dealul Momaia este finalul lunii aprilie 2025 (au mai rămas de forat 217 m).

Se lucrează și pe secțiunea 5 (30,35 km) a autostrăzii Sibiu – Pitești (A1), iar la finalul lunii mai se va deschide circulația pe ultimii 14 km. Astfel se va putea circula de la Curtea de Argeș la București, pe autostradă (A1), pe o lungime de aproximativ 140 km”, a precizat Cristian Pistol.

Directorul General al CNAIR a adăugat că la secțiunea 3 (Cornetu – Tigveni) urmează să înceapă lucrări pe 10 km din cei 37,40 km ai acesteia, după avizarea primei etape Proiectului Tehnic:

– Lucrări la partea de drum,

– relocări,

– lucrări de consolidare,

– lucrări la structuri (18 viaducte și 1 structură casetă).

„După ce Antreprenorul va transmite întregul Proiect Tehnic de Execuție, vor demara lucrări și pe celelalte sectoare ale șantierului.

Pe secțiunea 2 (Boița – Cornetu), au început încă de anul trecut lucrările la viaductul dintre km 13 și km 14, iar stadiul fizic a ajuns deja la aproape 24 %.

Pentru restul sectoarelor se desfășoară acum perioada de proiectare,  iar după aceea, gradual, pe parcursul acestui an, se va lucra pe toți cei 31,33 km” a mai precizat Directorul General al CNAIR, Cristian Pistol.

Secțiunea 4 a autostrăzii Sibiu – Pitești, Tigveni – Curtea de Argeș, construită de antreprenorul PORR Construct SRL, are o lungime de 9,86 km,  valoarea contractului fiind de 1,678 miliarde de lei (fără TVA), finanțat prin Programul Transport (PT), cu o durată de execuție de 60 de luni și un termen de deschidere în 2027.

 

Articole similare

Slatina devine centru pentru pacienți cu arsuri grave: finanțare directă de la Ministerul Sănătății

Spitalul Județean de Urgență Slatina a fost inclus oficial în Programul Național AP-Arsuri, devenind primul spital non-clinic din...

Dani Mocanu, cap de afiș la Ziua Recoltei din Slatina, condamnat la patru ani de închisoare pentru tentativă de omor. De Mezzo l-a promovat...

Manelistul Dani Mocanu, promovat de primarul Slatinei Mario De Mezzo la Ziua Recoltei 2025, a fost condamnat la...

Control la Ianca: opt autoturisme dezmembrate fără autorizație, proprietar amendat și obligat să predea deșeurile

Un bărbat din Ianca s-a ales cu o amendă de 10.000 de lei, după ce poliţiştii de frontieră...

Cum au revoluționat cosmeticele coreene industria globală de frumusețe

De câțiva ani, întreaga lume vorbește despre „K-Beauty” – acel val de produse, ritualuri și filosofii de îngrijire...