Cu siguranță că îți amintești vremurile în care ascultam muzică la radio și trebuia să fim mereu pe fază pentru momentul în care venea piesa favorită, să o asculți cu atenție, că nu se știa exact când va mai urma. La fel și cu videoclipurile de la televizor de pe diversele canale cu muzică.
Acum suntem mai mult decât obișnuiți să deschidem o aplicație pe laptop sau pe telefon și să ascultăm melodiile preferate din oricare colț al lumii la orice oră din zi sau din noapte și de câte ori dorim.
Cu toate acestea, și mai bine este când ajungem să vedem live artisti romani consacrati și nu numai, atât în restaurante, dar și în cluburi, cât și la festivaluri. Iar această experiență live nu se poate compara cu niciun alt fel de ascultare.
Desigur că ne-ar plăcea să mergem zi de zi și seară de seară la concerte live, însă acest lucru nu este întotdeauna posibil și, astfel, tot ce ne rămâne să facem este să dăm play muzicii preferate pe orice device avem la îndemână.
Pentru cei mai tineri, care nu au prins doar muzica la radio și la TV, azi facem o scurtă istorie a evoluției ascultării de la CD încoace.
De la muzica pe CD la platformele de streaming
Anii 2000 au fost cei în care internetul a început să prindă viteză și spațiu și, tocmai de aceea, până atunci metodele de a asculta muzică se limitau la radio, televizor, casete sau CD – unele dintre aceste obiecte sunt demult uitate sau readuse la viață numai pentru nostalgie.
După 2010, YouTube a devenit platforma unde orice artist trebuia să fie ca să ajungă la cât mai mulți oameni, indiferent de locația geografică pe care aceștia o aveau.
În țara noastră, această platformă a reușit să ridice artiști într-un mod în care aceștia cu greu își puteau imagina că vor ajunge atât de repede la o masă atât de mare de oameni.
După YouTube, alte platforme precum Spotify și Apple Music au început să cucerească populația și astfel și artiștii români sunt acum de găsit acolo.
Toate aceste platforme aut avantaje care țin, atât de popularitatea artiștilor, cât și de veniturile extra pe care aceștia le pot încasa.
Încetul cu încetul rețelele sociale tot mai diverse au început să își facă apariția și să crească și ele în popularitate, iar artiștii au acum ocazia să arate mult mai mult din viața lor, decât doar din cea profesională. Astfel, ei ajung să fie mai aproape de public și această apropiere poate să ducă la o popularitate și mai mare.
Festivalurile care au apărut în ultimii ani din România sunt o altă metodă de a aduce artiștii români în fața fanilor din străinătate, dar și pe cei din străinătate în fața fanilor din întreaga lume.
Organizarea festivalurilor și participarea la acestea sunt două puncte care aduc o mai mare popularitate artiștilor români în vogă sau la început de drum deopotrivă și pot să fie o bună rampă de lansare pe piața internațională și națională.
Internetul a deschis o nouă poartă pentru artiștii români și acum aceștia, nu doar că se pot promova fără ajutorul unei case de discuri, ci pot chiar să își și distribuie muzica independent. Desigur, acest lucru este recomandat celor care au experiență în domeniu, au făcut networking ani întregi și au prins meserie de la specialiști.
Tot internetul este cel care i-a ajutat să ajungă mai ușor la fanii lor din întreaga lume și de asemenea să pătrundă pe piețe noi. Asta face ca unii artiști români să ajungă pe primele locuri în topuri mondiale, iar despre festivalurile de la noi să se vorbească în lumea întreagă.
Tehnologia a ajutat această ascensiune a artiștilor români, iar noi putem doar să ne bucurăm pentru fiecare dintre ei în parte.