Ford a marcat astăzi un nou capitol în istoria sa pe piața auto, prezentând cea mai recentă versiune a modelului Puma, lider de vânzări în Marea Britanie. Fabricat exclusiv la uzina Ford Otosan din Craiova, noul Puma reprezintă o combinație sofisticată de design, tehnologie și performanță.
Un crossover sofisticat, cu spațiu pentru cinci persoane și bagajele lor – noul Ford Puma are afișaje digitale mari, conectivitate de ultimă oră și tehnologii avansate de conducere și asistență. Şoferul are la dispoziție două ecrane de mari dimensiuni, în timp ce butoanele fizice au fost reduse la minimum. Clienții pot utiliza conectivitatea 5G 1 fie pentru a utiliza date despre trafic în timp real, fie pentru actualizări de sistem sau conexiunea cu aplicația Ford Pass.
De asemenea, Ford anunță astăzi că Puma Gen-E, complet electrică, va fi prezentată în cursul acestui an – fiind prima Puma care permite conducerea cu emisii zero.
Cu ce vine nou
Noul model are două ecrane de dimensiuni generoase care permit controlul facil asupra tuturor sistemelor. Instrumentarul de bord digital de 12,8 inchi poate fi personalizat pentru a afișa informațiile pe care fiecare șofer le consideră utile, în timp ce ecranul tactil central de înaltă rezoluție, de 12,0 inchi, facilitează vizualizarea și controlul hărților, sistemului multimedia și a funcțiilor precum climatizarea și încălzirea scaunelor.
Noul sistem multimedia SYNC 4 6 are o putere de calcul de două ori mai mare decât versiunea anterioară și se adaptează pentru a facilita accesul la funcțiile utilizate cel mai mult de șoferi. Recunoașterea vocală înțelege limbajul natural, iar telefoanele inteligente pot fi conectate wireless cu ușurință folosind Apple CarPlay și Android Auto 7, dar și reîncărcate wireless. 8,9
Sistemul audio B&O este disponibil opțional și dispune de 10 difuzoare, printre care un Soundbar pe bord.8 Confortul și funcționalitatea sunt îmbunătățite de o nouă cotieră glisantă și un volan cu un design sportiv, cu două spițe, cu partea de jos teșită, similar unei mașini de curse.
Tempomatul adaptiv inteligent, cu funcțiile Stop & Go și Lane Centring 9,10,11 accelerează și frânează lin pentru o funcționare mai naturală și poate utiliza Predictive Speed Assist 9,10 pentru a regla viteza de croazieră în viraje, sensuri giratorii și la intrarea sau ieșirea de pe autostrăzi. În oraș, un sistem de camere video la 360 de grade 9,10,12 poate afișa o vedere panoramică, pentru a simplifica manevrele de parcare.
Noile faruri înseamnă mai mult decât un design proaspăt și o semnătură luminoasă distinctivă. Tehnologia opțională Dynamic Matrix LED utilizează Predictive Dynamic Bending Light 9,10 pentru a monitoriza drumul din față și pentru a lumina virajele, ceea ce va ajuta șoferii să vadă mai clar.
Noul Puma are un MegaBox de 80 de litri de sub podeaua portbagajului, suficient de mare pentru a permite stocarea unui mic cărucior de cumpărături dintr-un supermarket. Două seturi de crose de golf pot sta în poziție verticală în portbagaj și, chiar și cu cinci persoane la bord, există mai mult de 450 de litri de spațiu pentru bagaje, cumpărături sau o cușcă pentru câini. 13
Clienţii pot alege între 3 modele
Clienții pot alege dintre modelele Titanium, ST-Line și ST-Line X, fiecare cu stilul exterior personalizat. Noul Ford Puma propune un nou design pentru bara de protecție față, grilă și jantele din aliaj. Șase culori – inclusiv noul Cactus Grey – și luminile LED care proiectează din oglindă logo-ul Puma pe sol 8 vor întoarce, de asemenea, numeroase priviri.
Noile modele Puma sunt propulsate de motorul Ford EcoBoost Mild-Hybrid de 1,0 litri, care funcționează la 48 de volți pentru a eficientiza consumul de combustibilului sau pentru a crește performanța. 3,4 Pentru un condus mai sportiv, Ford Performance a dezvoltat noul Puma ST Powershift cu un tren de rulare, design și specificații speciale – și până la 170 CP, 3,4 livrată standard printr-o cutie de viteze automată cu șapte trepte cu schimbare rapidă, disponibilă și pentru alte variante Puma.
Proiectat și construit în Europa, Puma este fabricat la uzina Ford Otosan din Craiova, România.