Hidroelectrica a modificat peste noapte data de la care se pot introduce datele pentru autocitirea indexului. Practic, compania a decalat perioada cu două zile înainte față de vechea dată.
Până acum perioada de introducere a indexului era în perioada 24-28 a lunii. În februarie perioada a fost mutată între 22-26 februarie, probabil pentru că luna respectivă are doar 28 de zile.
CITEŞTE ŞI: Mario Iorgulescu, condamnat la închisoare. Trebuie să ispăşească mai bine de 15 ani, după gratii
Astfel, clienții care nu știu acest lucru și vor intra în data de 27 februarie se vor trezi că nu vor reuși să-și introducă datele de pe indexul conorului. Problema nu este gravă pentru că și în cazul unei estimări, în următoarea lună clienții o vor putea regla introducându-și datele corecte ale indexului.
Anunțul Hidroelectrica pentru clienți
”Stimati clienti,
Va anunțăm ca pentru luna februarie 2023 perioada în care se preiau autocitirile este 22.02.2023 – 26.02.2023.
Dorim sa va aducem totodata la cunostinta ca, odata cu implementarea noului soft de facturare, au fost actualizate codurile locurilor de consum, acestea urmand a se regasi inscrise pe facturile viitoare.
Pentru a facilita aceasta tranzitie, in urmatoarele luni puteti transmite indexul autocitit folosind oricare din cele doua coduri (cel vechi sau cel nou).
Va multumim pentru intelegere!
S.P.E.E.H. HIDROELECTRICA S.A.”
Când vin facturile de la Hidroelectrica
Pe de altă parte Hidroelectrica anunță că în cel mult două luni, toți clienții ar trebui să primească facturile întârziate la curent. Sunt și întârzieri de 9-10 luni.
Pe site-ul companiei, clienții sunt anunțați că, după ce vor primi facturile pentru ultimele luni, vor avea până la 45 de zile să le achite. De asemenea, pot opta și pentru plata în rate.
Potrivit Hidroelectrica, sunt permise 6 tranșe.
Întârzierile de aproximativ 10 luni au fost provocate de introducerea unui nou sistem informatic. Acum, numeroși clienți nu așteaptă încă din vară să primească facturile.
Conducerea companiei a transmis, recent, că toți clienții Hidroelectrica ar urma să primească facturile restante în următoarele două luni.
Pe site-ul companiei, sunt prezentate „scuze pentru disconfortul creat de perioadele de întârziere în emiterea facturilor”.
Clienții sunt anunțați că termenul de plată a facutrilor Hidroelectrica este unul „relaxat, de 45 de zile în cazul clienților casnici, respectiv de 30 de zile în cazul consumatorilor non-casnici, perioade pentru care nu sunt percepute penalități”.
Cei care vor întâmpina dificultăți la achitarea facturilor au posibilitatea să achite sumele pentru consumul din ultimele luni în 6 rate egale.
Pe perioada eșalonării vor fi achitate facturile curente, împreună cu ratele rezultate din cererea de eșalonare.
Formularul tip pentru cererea de eșalonare este disponibil pentru descărcare pe site-ul Hidroelectrica. Acesta trebuie trimis la adresa de mail esalonari@hidroelectrica.ro sau poate fi depus în format fizic la sediile companiei, potrivit alba24.ro.