Percheziţii organizate de Parchetul European în România într-un dosar cu prejudiciu de 7 milioane de euro. Sunt vizate două instituţii publice

Data:

Share post:

Parchetul European (EPPO), biroul din Cluj-Napoca, a efectuat ieri 12 percheziții în cadrul unei anchete care vizează funcționari ai Administrației Fluviale a Dunării de Jos Galați (AFDJ) și ai Autorității Navale Române (ANR). În cauză este vorba despre o suspiciune de fraudă legată de achiziția a două remorchere – ambarcațiuni puternice folosite pentru tractarea unor ambarcațiuni și nave mai mari – pentru Delta Dunării de Jos, se arată într-un comunicat de miercuri al EPPO.

Trei percheziții au avut loc în ieri dimineață în trei instituții publice – una în județul Galați și două în județul Constanța. Alte șapte percheziții au avut loc la domiciliile funcționarilor publici care lucrează pentru aceste instituții, iar două au avut loc la firme private.

Potrivit probelor strânse până în prezent în cadrul acestei anchete, funcționari publici din cadrul AFDJ Galați, în calitate de reprezentanți ai acesteia, au obținut finanțare europeană prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) pentru achiziționarea a două remorchere multifuncționale. Acesta a fost rezultatul unui contract de achiziție publică lansat în septembrie 2019, în valoare totală de 35.144.000 lei (aproximativ 7 milioane de euro).

Caiet de sarcini aranjat în favoarea unui singur candidat

Se presupune că funcționarii publici au prezentat documente inexacte pentru a finanța proiectul. Deși ambarcațiunile erau destinate exclusiv navigației fluviale, suspecții au întocmit caietul de sarcini al licitației pe baza caracteristicilor tehnice mai restrictive și a cerințelor de construcție specifice navelor maritime. Prin urmare, tipul de ambarcațiuni care se încadrau în criteriile din caietul de sarcini a fost foarte limitat, ceea ce a împiedicat participarea altor operatori economici la procedura de licitație și, în cele din urmă, a favorizat un singur candidat, se arată în comunicatul EPPO.

În urma finalizării contractului cu societatea furnizoare, cele două remorchere au fost livrate în iulie 2021 cu un pescaj nautic mai mare decât cel prevăzut inițial în caietul de sarcini al licitației și în contractul de achiziție. Acest lucru le-a făcut să fie adaptate exclusiv pentru Dunărea maritimă, unde adâncimea apei permite navigația cu un pescaj mai mare. Cele două ambarcațiuni nu au putut fi utilizate pentru navigația fluvială, deoarece nu puteau tranzita rezervoarele pline ale sectorului fluvial al Dunării.

Acest lucru a cauzat un prejudiciu bugetului UE în valoare de aproximativ 7 milioane de euro, precizează EPPO.

EPPO este parchetul public independent al Uniunii Europene. Acesta este responsabil de investigarea, urmărirea penală și trimiterea în judecată a infracțiunilor împotriva intereselor financiare ale UE.

Articole similare

Progres rapid pe DEx12: Lucrări de noapte pentru finalizarea Tronsonului 1 (VIDEO)

Constructorul Tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova-Piteşti şi-a mobilizat muncitorii şi noaptea, astfel încât lucrările să fie finalizate,...

Un tânăr şi-a pierdut viaţa, noaptea trecută, după un accident rutier produs pe un drum din Dolj

Un tânăr în vârstă de 18 ani, din comuna Unirea, şi-a pierdut viaţa, noaptea trecută, după ce autoturismul...

Alegeri 2024. Cine are dreptul să voteze la urna specială

Alegeri 2024. Biroul Electoral Central a stabilit, vineri, măsurile pentru exercitarea dreptului de vot prin intermediul urnei speciale...

Nica, lansare oficială a candidaturii pentru un nou mandat la CJ Timiș. Ludovic Orban: „Bag mâna în foc pentru Alin Nica”

Tema principală a lansării candidaturii lui Alin Nica pentru un nou mandat la conducerea Consiliului Județean Timiș a...