Pirelli lansează testele de viteză de până la 500 km/h pentru a crea anvelope şi mai sigure

Data:

Share post:

Pirelli a instalat în departamentul său de cercetare și dezvoltare o nouă mașinărie care este capabilă să testeze anvelopele la viteze de până la 500 kph în condiții controlate; aceasta este cunoscută sub numele de High Speed Testing Machine.

Scopul principal al acestor teste este de a îmbunătăți și mai mult siguranța anvelopelor pentru cele mai rapide mașini din lume.

Odată cu apariția hiper-mașinilor ce pot fi conduse pe drumurile publice, care devin din ce în ce mai rapide și datorită complexității crescute a celor mai recente sisteme de propulsie electrică, vitezele mari au devenit un factor cheie în dezvoltarea diferitelor tipuri de anvelope: nu doar cele utilizate în mod special pentru motorsport, ci și cele destinate utilizării pe șosea.

Mașina de testare a vitezei maxime de 500 km/h se află, alături de alte două mașini deja instalate, în unitatea interioară de testare de la sediul Pirelli din Milano Bicocca; acestea sunt capabile să atingă 370 și, respectiv 450 km/h. În timp ce aceste două mașini existente sunt utilizate în mod normal pentru testele de anvelope pentru autoturisme, noua mașină de 500 kph este destinată în principal pentru utilizare în competiții.

Prezența Pirelli în calitate de furnizor a peste 350 de evenimente motorsport a necesitat introducerea unor mașini capabile să atingă limite extreme pentru produsele care sunt utilizate în contexte cu adevărat provocatoare, cum ar fi curse sau încercările de recorduri cu autoturisme. În aceste medii, cerințele de siguranță sunt și mai stricte și trebuie să fie garantate prin procese de testare personalizate. Mașina de testare de mare viteză este, de asemenea, capabilă să gestioneze intrări extrem de mari de cuplu și accelerare, precum cele observate la conducerea unei hiper-mașini pe un circuit.

Funcționalitatea mașinii de testare a vitezei maxime a fost concepută pentru a evalua comportamentul pneurilor la viteză mare și pentru a garanta fiabilitatea atunci când vine vorba de următoarea etapă a testării în aer liber.

Datorită acestei mașini, este posibil ca anvelopele să fie testate în aceleași condiții de rulare ca în porțiunile drepte și curbele de pe circuitul din Monza sau de pe Nürburgring – dar în condiții simulate care sunt chiar mai severe decât cele din realitate. Toate acestea sunt realizate pentru a asigura integritatea anvelopei într-o gamă largă de condiții de utilizare, cu o marjă de siguranță suficient de mare.

Articole similare

Cum sărbătoresc oamenii din Europa de Est ziua Sfântului Nicolae și ce diferențe există față de România

Sfântul Nicolae este celebrat diferit în Europa Centrală și de Est: de la Krampus în Ungaria și Slovacia,...

Tradiții ciudate de Moș Nicolae: de la vrăjitoare la demoni

Moș Nicolae este sărbătorit pe 6 decembrie în numeroase țări, fiind recunoscut drept protector al copiilor și aducător...

De ce companiile investesc în identificarea prin radio-frecvență pentru a reduce risipa

În economia globală actuală, viteza și precizia sunt esențiale. De la pachetele personale la containerele transcontinentale, fiecare articol...

„Slatina de poveste” pe contracte de partid: Firma mamei unui liberal încasează banii, iar primarul De Mezzo „urlă” la comercianții care reclamă prețurile uriașe

Primăria Slatina plăteşte peste 53.000 euro, pentru organizarea Târgului de Crăciun, unei firme deţinute de mama unui coleg...