Ce pot face pasagerii care au de suferit din cauza zborurilor anulate sau au întârzieri

Data:

Share post:

Ministerul Economiei a cerut sprijin la nivel european în privința unei companii aeriene care are întârzieri uriaşe şi zeci de zboruri anulate. Pasagerii care au întâmpinat astfel de probleme pot depune reclamații la centrul european al consumatorilor din România.

Anunţul vine în contextul în care pasagerii unui zbor din Bologna spre București au avut de așteptat mai mult de 20 de ore. Compania a anunțat întârzieri repetate, iar oamenii au primit doar vouchere de patru euro. În aceeași zi, un zbor din Londra, tot al companiei Wizz Air, a fost reprogramat în repetate rânduri, iar unul dintre pasageri a transmis că nu au primit nici cazare, așa cum ar trebui.

Wizz Air transmite că, în astfel de perioade de vârf, la fel ca alte companii aeriene, se confruntă cu diverse perturbări operaționale, care au dus la întârzieri și anulări nedorite. Pasagerii sunt sfătuiți să verifice site-ul și aplicația.

Numărul reclamaţiilor creşte

Numărul de reclamații pentru compania Wizz Air este tot mai mare, inclusiv la consulatele din alte țări, susține ministrul Economiei. Aflat la o reuniune în Spania, oficialul a cerut sprijinul privind problemele Wizz Air comisarului european cu atribuții privind Protecția Consumatorului, Didier Reynders.

„Din câte știu de la Protecția Consumatorului din România, au constat că nu există un reprezentant în România și, în aceste condiții, noi nu putem aplica amenzi. Comisarul ne-a promis că ne sprijină în această chestiune”, a spus Radu Oprea, ministrul Economiei.

Ce trebuie să facă pasagerii

Comisarul european le-a transmis pasagerilor români să ceară sprijin prin Centrul European al Consumatorilor din România. Reclamația poate fi depusă online pe site-ul Centrului European al Consumatorilor de la noi – eccromania.ro. Reclamantul trebuie să fie cetățean român și compania aeriană trebuie să aibă sediul în alt stat european. Trebuie să introducem datele personale și să descriem pe scurt ce s-a întâmplat. Putem atașa și documente. Teoretic, răspunsul ar urma să vină în cel mult zece săptămâni.

De la începutul anului, centrul din România a înregistrat doar 3.000 de reclamații, iar cele mai multe se referă la transportul aerian. Aproximativ 500 sunt la adresa companiei Wizz Air.

Oficial, în cazul anulării sau amânării unui zbor, pasagerii pot primi compensații de până la 600 de euro. În cazul în care procesul pare greoi, pagubiții pot apela și la firme specializate pentru obținerea despăgurbirilor, potrivit protv.ro.

Articole similare

Românii vor putea înmatricula şi radia online autovehiculele. Legea merge la promulgare

Camera Deputaţilor a adoptat, decizional, proiect de lege privind aprobarea ordonanţei de urgenţã a Guvernului 38/2023 pentru modificarea...

Parlamentul European a aprobat primele norme ale UE care protejează jurnaliștii de procesele abuzive (SLAPP)

Prin votul de marți, eurodeputații își confirmă hotărârea de a proteja jurnaliștii, activiștii, cadrele universitare și organizațiile lor...

DEZASTRU găsit de ITM Gorj în cariera minieră unde în urm cu un an au murit trei oameni. Nu există nici măcar extinctoare de...

Activitatea derulată în cadrul carierelor miniere din județul Gorj  continuă să pună în pericol viața angajaților, fapt semnalat...

Din 3 milioane de tone de cereale care au intrat în România din Ucraina, doar 4 probe au avut probleme

O minciună despre cerealele din Ucraina demontată de autoritățile românești. Din totalul de peste 3,439 milioane de tone...