Hidroelectrica cumpără roboţi ca să poată trimite facturi către clienţi

Data:

Share post:

Angajaţii Hidroelectrica nu mai fac faţă numărului mare de facturi pe care trebuie să le trimită către clienţi. Din acest motiv, producătorul de energie controlat de stat a scos la licitație în SICAP un contract pentru achiziția unui sistem care va include roboţi care să se ocupe de sistemul de facturare.

Această soluție a fost luată deoarece Hidroelectrica a întârziat cu lunile trimiterea acestor facturi la domiciliul clientului. Soluția ce urmează a fi cumpărată trebuie să asigure suport tehnic, mentenanță corectivă și evolutivă, administrarea, operarea aplicației de management al contractelor de furnizare și facturare clienți casnici și non-casnici. Pe lângă aceste operațiuni, care vor fi asigurate de forță de muncă umană, furnizorul trebuie să livreze și cinci roboți software, care să fie învățati să preia ei parte din procese.

„Activitatea de furnizare energie electrică devine una importantă pentru companie și datorită prețurilor competitive ofertate, se estimează că această tendință se va păstra și în anul 2023, fapt ce va pune presiune atât pe sistemele informatice care deservesc departamentul de furnizare, cât și pe resursele umane care operează aceste sisteme informatice. Deși Hidroelectrica își dorește să scaleze numărul de resurse umane prin angajări, se demonstrează totuși că atragerea de noi specialiști în departamentul de furnizare nu poate ține pasul cu creșterea numărului de clienți pe de o parte, respectiv cu creșterea complexității spețelor de business pe de altă parte, toate acestea într-un context in continuă schimbare din partea reglementatorului pieței de energie, ANRE”, justifică Hidroelectrica achiziția, potrivit Economedia.ro.

Practic, ce vrea compania este de a transfera partea de gestionare a relațiilor de furnizare/facturare către clienți către roboți, trecând printr-o perioadă intermediară de adaptare și integrare a tuturor sistemelor, pe care o va face firma angajată.

Ofertele se desfac în 24 mai. Furnizarea serviciilor din contract se întinde pe un an.

Facturi trimise cu întârziere

Compania Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie din țară, a fost depășită de afluxul de clienți care au migrat la ea, pentru că a oferit cele mai bune prețuri din piață, așa că a înregistrat întârzieri de luni de zile la trimiterea facturilor.

Săptămâna trecută, compania a anunțat că a început să trimită facturile pe luna noiembrie 2022, asta după ce în luna aprilie a emis facturile pe lunile septembrie 2022, începând cu 11 aprilie, și octombrie 2022, începând cu 22 aprilie.

La finalul lui februarie 2023, după câteva luni de întârzieri, timp în care Hidroelectrica a anunțat că a implementat un nou soft de gestionare a celor 500.000 de mii de clienți, au început să sosească facturile. Este vorba de facturi pentru consumul din luna iulie a anului trecut, cu scadență de plată în prima parte a lunii aprilie.

În februarie 2023, Hidroelectrica a precizat, la solicitarea Economedia, că a reluat încă din luna decembrie 2022 procesul de facturare si continuă să emită aceste documente pentru clienții casnici si non-casnici, potrivit Economedia.ro.

 

Articole similare

Regi ai romilor luaţi în vizor de Garda de Mediu. Topeau plumb în curte

Două imobile ale autointitulaților regi ai romilor Dorin și Daniel Cioabă au fost controlate de comisarii Gărzii de...

Băiat de 14 ani, arestat preventiv după ce ar fi violat o fată de 13 ani. Este acuzat şi de pornografie infantilă

Un adolescent de 14 ani din judeţul Hunedoara a fost arestat preventiv după ce a violat o fată...

Maşină înfiptă într-un bloc, la beţie, de un şofer fără permis

O maşină condusă de un şofer băut a intrat în zidul unui bloc de locuinţe din Deva. Şoferul,...

Adolescent condamnat după ce şi-a ucis cu sălbăticie străbunica

Un adolescent în vârstă de 17 ani își va petrece următorii nouă ani într-un centru de detenție după...