Cu legiuni de spectatori îmbrăcați în roz care au umplut cinematografele, „Barbie”, de la Warner Bros a cucerit box office-urile nord-americane în weekendul de debut, obținând 155 de milioane de dolari, potrivit estimărilor de duminică – aproape dublu față de concurența de pe locul al doilea.
Cealaltă jumătate a mult-așteptatului weekend cinematografic „Barbenheimer” – în care filmul biografic mult mai întunecat al Universal, „Oppenheimer”, a fost lansat în aceeași zi și a determinat sute de mii de oameni să își organizeze propriile serii de vizualizare a ambelor filme unul după altul – a adus încasări de 80,5 milioane de dolari, potrivit cifrelor furnizate de Exhibitor Relations.
Lansare cu record de spectatori
„Aceasta este o deschidere record” pentru „Barbie”, a scris David A. Gross, de la Franchise Entertainment Research. „Niciun film de comedie, de orice fel, nu a vândut de mai mult de 85,9 (milioane de) dolari într-un weekend de 3 zile”.
„Oppenheimer”, între timp, a avut o „deschidere superbă”, a notat Gross.
Potrivit estimărilor din industrie, aproximativ 200.000 de persoane ar fi cumpărat bilete la ambele filme.
Alte milioane de persoane au fost probabil să vadă ambele filme în zile separate.
Coincidența lansării în aceeași zi a celor două filme extrem de diferite, dar foarte așteptate – unul care urmărește o păpușă iconică gata să vopsească lumea în roz, iar celălalt despre omul de știință care a contribuit la inventarea bombei atomice – a creat un fenomen de cultură pop care a depășit marketingul individual pentru fiecare dintre filme.
„Aceasta a fost o experiență fenomenală pentru oamenii care iubesc filmele pe marele ecran”, a declarat duminică, într-o declarație, președintele și directorul general al Asociației Naționale a Proprietarilor de Teatre, Michael O’Leary.
„A fost un weekend cu adevărat istoric”
Împreună, filmele „Barbenheimer” au lăsat o prăpastie uriașă între primele două locuri din box office-ul weekend-ului și locul trei, ocupat de „Sunetul Libertății”.
Controversatul thriller de acțiune de la Santa Fe Films și Angel Studios, despre care criticii spun că face jocul teoriilor conspiraționiste QAnon, a adus încasări de 20,14 milioane de dolari.
Pe locurile patru și cinci au apărut genul de continuări de francize care au ajuns să domine box office-ul în ultima vreme.
„Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One”, cel mai recent film din lunga serie cu Tom Cruise în rolul principal, a adus încasări de 19,5 milioane de dolari.
„Indiana Jones and the Dial of Destiny”, de la Disney, a adus 6,7 milioane de dolari. Acest episod din „Indy”, probabil ultimul, îl are din nou în prim plan pe Harrison Ford în rolul arheologului cu biciul în mână.
În completarea top 10 s-au clasat:
„Insidious: The Red Door” (6,5 milioane de dolari).
„Elemental” (5,8 milioane de dolari)
„Spider-Man: Across the Spider-Verse” (2,8 milioane de dolari)
„Transformers: Rise of the Beasts” (1,12 milioane de dolari)
„Fără resentimente” (1,07 milioane de dolari), scrie Insider Paper.