Hidroelectrica cumpără roboţi ca să poată trimite facturi către clienţi

Data:

Share post:

Angajaţii Hidroelectrica nu mai fac faţă numărului mare de facturi pe care trebuie să le trimită către clienţi. Din acest motiv, producătorul de energie controlat de stat a scos la licitație în SICAP un contract pentru achiziția unui sistem care va include roboţi care să se ocupe de sistemul de facturare.

Această soluție a fost luată deoarece Hidroelectrica a întârziat cu lunile trimiterea acestor facturi la domiciliul clientului. Soluția ce urmează a fi cumpărată trebuie să asigure suport tehnic, mentenanță corectivă și evolutivă, administrarea, operarea aplicației de management al contractelor de furnizare și facturare clienți casnici și non-casnici. Pe lângă aceste operațiuni, care vor fi asigurate de forță de muncă umană, furnizorul trebuie să livreze și cinci roboți software, care să fie învățati să preia ei parte din procese.

„Activitatea de furnizare energie electrică devine una importantă pentru companie și datorită prețurilor competitive ofertate, se estimează că această tendință se va păstra și în anul 2023, fapt ce va pune presiune atât pe sistemele informatice care deservesc departamentul de furnizare, cât și pe resursele umane care operează aceste sisteme informatice. Deși Hidroelectrica își dorește să scaleze numărul de resurse umane prin angajări, se demonstrează totuși că atragerea de noi specialiști în departamentul de furnizare nu poate ține pasul cu creșterea numărului de clienți pe de o parte, respectiv cu creșterea complexității spețelor de business pe de altă parte, toate acestea într-un context in continuă schimbare din partea reglementatorului pieței de energie, ANRE”, justifică Hidroelectrica achiziția, potrivit Economedia.ro.

Practic, ce vrea compania este de a transfera partea de gestionare a relațiilor de furnizare/facturare către clienți către roboți, trecând printr-o perioadă intermediară de adaptare și integrare a tuturor sistemelor, pe care o va face firma angajată.

Ofertele se desfac în 24 mai. Furnizarea serviciilor din contract se întinde pe un an.

Facturi trimise cu întârziere

Compania Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie din țară, a fost depășită de afluxul de clienți care au migrat la ea, pentru că a oferit cele mai bune prețuri din piață, așa că a înregistrat întârzieri de luni de zile la trimiterea facturilor.

Săptămâna trecută, compania a anunțat că a început să trimită facturile pe luna noiembrie 2022, asta după ce în luna aprilie a emis facturile pe lunile septembrie 2022, începând cu 11 aprilie, și octombrie 2022, începând cu 22 aprilie.

La finalul lui februarie 2023, după câteva luni de întârzieri, timp în care Hidroelectrica a anunțat că a implementat un nou soft de gestionare a celor 500.000 de mii de clienți, au început să sosească facturile. Este vorba de facturi pentru consumul din luna iulie a anului trecut, cu scadență de plată în prima parte a lunii aprilie.

În februarie 2023, Hidroelectrica a precizat, la solicitarea Economedia, că a reluat încă din luna decembrie 2022 procesul de facturare si continuă să emită aceste documente pentru clienții casnici si non-casnici, potrivit Economedia.ro.

 

Articole similare

Medic lăsat fără drept de practică după moartea unei adolescente de 15 ani

Un medic de la Unitatea de Primire Urgențe a Spitalului Județean din Satu Mare a fost exclus din...

Cod galben în Oltenia. Se anunţă averse torenţiale şi grindină

Administrația Națională de Meteorologie a emis un cod galben de instabilitate atmosferică temporar accentuată și cantități însemnate de...

Două redacţii au întrerupt colaborarea cu ziaristul acuzat că a violat o colegă

Acuzaţia de viol făcută de jurnalista Adina Florea la adresa fostului său coleg Răzvan Băltăreţu nu a rămas...

Afacere cu buletine pentru ucraineni denunţată de cei implicaţi. La o adresă ar figura 7.000 de persoane

Situaţie incredibilă în comuna Vârfu Câmpului din judeţul Botoşani. Aflată la mică distanţă de graniţa cu Ucraina, în...