Hidroelectrica cumpără roboţi ca să poată trimite facturi către clienţi

Data:

Share post:

Angajaţii Hidroelectrica nu mai fac faţă numărului mare de facturi pe care trebuie să le trimită către clienţi. Din acest motiv, producătorul de energie controlat de stat a scos la licitație în SICAP un contract pentru achiziția unui sistem care va include roboţi care să se ocupe de sistemul de facturare.

Această soluție a fost luată deoarece Hidroelectrica a întârziat cu lunile trimiterea acestor facturi la domiciliul clientului. Soluția ce urmează a fi cumpărată trebuie să asigure suport tehnic, mentenanță corectivă și evolutivă, administrarea, operarea aplicației de management al contractelor de furnizare și facturare clienți casnici și non-casnici. Pe lângă aceste operațiuni, care vor fi asigurate de forță de muncă umană, furnizorul trebuie să livreze și cinci roboți software, care să fie învățati să preia ei parte din procese.

„Activitatea de furnizare energie electrică devine una importantă pentru companie și datorită prețurilor competitive ofertate, se estimează că această tendință se va păstra și în anul 2023, fapt ce va pune presiune atât pe sistemele informatice care deservesc departamentul de furnizare, cât și pe resursele umane care operează aceste sisteme informatice. Deși Hidroelectrica își dorește să scaleze numărul de resurse umane prin angajări, se demonstrează totuși că atragerea de noi specialiști în departamentul de furnizare nu poate ține pasul cu creșterea numărului de clienți pe de o parte, respectiv cu creșterea complexității spețelor de business pe de altă parte, toate acestea într-un context in continuă schimbare din partea reglementatorului pieței de energie, ANRE”, justifică Hidroelectrica achiziția, potrivit Economedia.ro.

Practic, ce vrea compania este de a transfera partea de gestionare a relațiilor de furnizare/facturare către clienți către roboți, trecând printr-o perioadă intermediară de adaptare și integrare a tuturor sistemelor, pe care o va face firma angajată.

Ofertele se desfac în 24 mai. Furnizarea serviciilor din contract se întinde pe un an.

Facturi trimise cu întârziere

Compania Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie din țară, a fost depășită de afluxul de clienți care au migrat la ea, pentru că a oferit cele mai bune prețuri din piață, așa că a înregistrat întârzieri de luni de zile la trimiterea facturilor.

Săptămâna trecută, compania a anunțat că a început să trimită facturile pe luna noiembrie 2022, asta după ce în luna aprilie a emis facturile pe lunile septembrie 2022, începând cu 11 aprilie, și octombrie 2022, începând cu 22 aprilie.

La finalul lui februarie 2023, după câteva luni de întârzieri, timp în care Hidroelectrica a anunțat că a implementat un nou soft de gestionare a celor 500.000 de mii de clienți, au început să sosească facturile. Este vorba de facturi pentru consumul din luna iulie a anului trecut, cu scadență de plată în prima parte a lunii aprilie.

În februarie 2023, Hidroelectrica a precizat, la solicitarea Economedia, că a reluat încă din luna decembrie 2022 procesul de facturare si continuă să emită aceste documente pentru clienții casnici si non-casnici, potrivit Economedia.ro.

 

Articole similare

Lumina Sfântă, adusă de la Ierusalim cu avionul

Sfânta Lumină va fi adusă de la Ierusalim, în seara zilei de sâmbătă, 4 mai, de părintele arhimandrit...

Data alegerilor prezidențiale, modificată din nou. Motivul pentru care PSD și PNL ar urma să ia această decizie

Data alegerilor prezidențiale ar urma să fie schimbată din nou. De data aceasta, coaliția PNL-PSD ar urma să...

Astăzi se sărbătoreşte Ziua mondială a libertăţii presei

Astăzi, 3 mai, este sărbătorită Ziua mondială a libertăţii presei. În acest an aceasta este dedicată importanţei jurnalismului...

Un liberal, fost director de șaormerie și șef la salubritate în Craiova, numit la conducerea Oficiului pentru Licenţă Industrială

Premierul Marcel Ciolacu l-a numit miercuri pe Flavius-Adrian Sirop în funcția de vicepreşedinte, cu rang de subsecretar de...