Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a aplicat o amendă de 15.000 de lei după ce, luni, la telegondola Sinaia, oamenii au stat ore în șir la coadă ca să ajungă pe pârtie, anunță instituția printr-un comunicat.
Instalația care face legătura între cota 1400 şi cota 2000 nu a funcționat pentru aproape patru ore (în intervalul orar 8.00-11.55), dar tichetele de acces s-au vândut în continuare, scrie Libertatea.
Administratorii domeniului schiabil au suspendat vânzarea de cartele la mijlocul zilei, după ce oamenii au început să-și exprime nemulțumirea.
CITEȘTE ȘI: Zeci de accidente montane în acest sezon. Salvamont Gorj: „Un număr îngrijorător de mare”
O echipă ANPC care a făcut un control în zonă a descoperit mai multe nereguli, iar comisarii au amendat operatorul economic cu suma de 15.000 de lei.
De asemenea, s-a dispus măsura de „returnare a contravalorii serviciilor care nu au fost prestate consumatorilor, asigurând, de asemenea, coborârea în siguranță a turiștilor la baza din Sinaia, prin prelungirea programului de funcționare”, precizează ANPC.
Potrivit Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, telegondola nu a funcționat pe tronsonul cota 1400-2000 „din cauza depunerilor de gheață și chiciură în zona rolelor, a cablului și a pilonilor (…). Mai mult, la încercarea de degivrare a sistemului, două role s-au spart și au fost înlocuite”.
Până când problema a fost rezolvată au trecut aproape patru ore, timp în care „la baza de plecare a telegondolei, din Sinaia, au fost comercializate, în continuare, tichete, fapt ce a dus la supraaglomerarea platformei intermediare de la cota 1400”. În același interval a funcționat telecabina între cota 1400 și 2000, însă aceasta are o capacitate redusă.