Se dă startul programului Casa Verde Fotovoltaice. Ce finanţare se acordă şi când se pot depune cereri

Data:

Share post:

Persoanele fizice care vor să își instaleze panouri solare pot face acest lucru prin intermediul Programului Casa Verde Fotovoltaice. Administrația Fondului pentru Mediu demarează sesiunea de finanțare începând cu data de 19 mai 2023, ora 10:00 și până la data de 26 iunie 2023, ora 23:59. 

Potrivit unui comunicat transmis de AFM, bugetul total alocat programului “Casa Verde Fotovoltaice” este de 1,75 miliarde de lei. Finanţarea se acordă în cuantum de maximum 20.000 de lei, sub condiţia suportării unei contribuţii proprii a beneficiarului de 2.000 de lei.

În perioada 27 iunie, ora 10:00 – 29 iunie, ora 23:59, se vor putea înscrie în program şi bisericile.

„Anul acesta, persoanele fizice se vor înscrie personal în cadrul programului prin intermediul aplicaţiei informatice, conform calendarului publicat pe site-ul instituţiei, fiind alocate câte trei zile lucrătoare pentru fiecare regiune, pentru a preveni un blocaj din cauza suprasolicitării aplicaţiei informatice. Ne dorim ca programul să fie un real succes şi să putem sprijini aproximativ 87.500 de gospodării în efortul lor de a-şi reduce costurile cu factura la energie, pe lângă cele 55.000 de sisteme aprobate în cele două sesiuni de finanţare organizate până acum”, a declarat preşedintele AFM, Laurenţiu-Adrian Neculaescu.

Pentru regiunea de sud-vest, judeţele Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt şi Vâlcea, este alocat intervalul 19-21 iunie. Fondurile pentru această regiune sunt de 174 300 000 de lei. Calendarul integral îl puteţi consulta aici.

Cum se face înscrierea

Potrivit AFM, înscrierea solicitantului se face prin completarea unor câmpuri predefinite şi încărcarea documentelor necesare. Acestea din urmă sunt:

  • actul de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii în aplicaţie;
  • certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicaţie;
  • certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicaţie;
  • extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie;
  • copia cărţii funciare colective, din care să rezulte maximum două unităţi individuale trecute pe aceeaşi carte funciară care adunate să fie egale cu un întreg, în cazul imobilelor-construcţii, dintre care unele părţi sunt comune, iar restul sunt proprietăţi individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă şi câte o carte funciară individuală.

AFM menționează că solicitantul persoană fizică se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni. În cazul în care se depun două sau mai multe cereri de finanţare pentru acelaşi imobil identificat cu număr cadastral, este considerată eligibilă prima cerere de finanţare care îndeplineşte criteriile de eligibilitate. Pentru solicitantul persoană fizică, este eligibil proiectul care se implementează la adresa menţionată ca domiciliu în cartea de identitate.

Etapele programului

publicarea pe pagina de internet www.afm.ro a informațiilor necesare demarării sesiunii de
validare a instalatorilor;

  • aprobarea instalatorilor;
  • încheierea contractelor de participare;
  • depunerea garanției de către instalatorii cu care a fost încheiat contract de participare;
  • publicarea listei instalatorilor validați;
  • publicarea pe pagina de internet a AFM a informațiilor necesare demarării sesiunii de
    înscriere a solicitanților;
  • încărcarea în aplicație a documentelor necesare de către solicitanți și rezervarea sumelor
    aferente finanțării prin înscrierea în aplicație, etapă care poate fi derulată în paralel cu acțiunile menționate la lit. b)—e);
  • selectarea de către solicitanți a unui instalator validat, prin intermediul aplicației;
  • analiza documentelor încărcate de solicitanți de către instalatorul selectat;
  • aprobarea/respingerea/refuzul solicitanților de către instalator, prin intermediul aplicației;
  • aprobarea/respingerea de către AFM a solicitanților, în baza listelor generate de aplicație;
  • contestarea rezultatului de către solicitanți;
  •  semnarea contractelor de finanțare de către unitățile de cult, generate prin intermediul
    aplicației;
  • implementarea proiectului;
  • decontarea sumelor solicitate de instalatorii validați;
  • verificarea de către AFM a corectitudinii analizei eligibilității beneficiarilor și a
    documentelor depuse în vederea decontării, efectuate de către instalatori, prin eșantion;
  • monitorizarea beneficiarilor.

Articole similare

Începe sezonul estival la Plaja Olt. Care sunt tarifele

Începând de mâine se dă startul sezonului estival la Plaja Olt. Programul de funcționare va fi de luni...

A fost deschis un spațiu pentru colectarea deșeurilor de medicamente, la Spitalul Județean Slatina

Deșeurile de medicamente rezultate de la populație pot fi predate în locația special amenajată din incinta Spitalului Județean...

Bărbat mort la locul de muncă. A fost lovit de un TIR

Un bărbat de 52 de ani a murit, astăzi, după ce a fost acroşat de un TIR în...

TEST ONLINE | La ce riscuri vă expuneţi în funcţie de cât alcool consumaţi

Institutul Naţional de Statistică organizează în această perioadă Săptămâna Naţională a Testării AUDIT. Astfel, în intervalul 17-23 iunie,...